CNC frezka RE: hleda se free CAM program

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Říjen 21 00:27:30 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 20.10.2005:

> Na koncaky doporucuju fakt LMD18245. A nedoporucuju soupravu od ST
> L297/L298 nebo jaxe to jmenuje, dost odchazeji, neumi deleni kroku,
> jen halfstep, myslim, ze neumeji snizeni proudu po zastaveni motoru
> apod.

Ja mam tady nekde na hromade na testovani pripravene hotove plosnaky
pro zapojeni s L297/298 vcetne soucastek, ale jeste jsem to
nesestavil. Pak mam take obvody A3977 od Allegro MicroSystems, ktere
jsou suprove. Ale to jsem take jeste nepostavil. To proto, ze jsem pak
zvolil nejjednodussi variantu a pro urychleni vyvoje jsem koupil uz
hotovy driver, ktery prave obsahuje ty obvody A3977. Je to tento:

http://www.xylotex.com/#4axis

Jedna se o driver pro 4 osy s A3977 do 35V a 2,5A, podporuje plny,
polovicni, ctvrtecni i osminovy krok a ma nastaveni proudu pro
jednotlive osy od cca 0,5A do 2,5A. Je to pohodlnne reseni, tak jsem
to vzal, ono vicemene kdyz se to stavi, tak se take moc neusetri, ta
cena $175 (plus dopravne) je velmi rozumna.

Takze jsem to nemusel bastlit, je to pekne vyvedeny driver profi na
ctyrvrstvem plosnaku, napoji se na paralelni port, privede se do nej
treba 24V, pripoji az ctyri motory a uz to frci.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz