Elektroodpad

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Říjen 20 17:49:02 CEST 2005

Aby sme sa vyhli invektivam, pokus o konstruktivnu debatu: je vobec
potrebne aby ste niekomu nieco platili? Pokusil som sa prehryzt
slovenskymi zakonmi a nariadeniami atd. na danu temu (), a z toho mi
vyplynulo:
- vyrobca plati do recyklacneho fondu za svoje vyrobky (po 13.8.2005),
ktorym nezabezpecil spatny odber; (p.54i)
- spatne odobrate vyrobky ma predovsetkym opatovne pouzivat ako celok
(t.j. repasovat ich - p54b-1.g)
- ak vyrobca sam zabezpecuje odoberanie starych vyrobkov, ma mat zaruku
(p.54h) vo forme viazaneho vkladu alebo poistky umerne mnozstvu svojich
vyrobkov.

Z toho mi vyplyva, ze by vyrobca 4 kusov rocne mohol ku kazdemu vyrobku
pridat letacik (s predpisanym symbolom, upozornenim atd.atd.atd.) ze
vyrobok po skonceni zivotnosti preberie, a keby mu nahodou niekto nieco
dal, tak ho "zrepasovat" a "predat" trebars sebe samemu; zaruka neviem
ako sa da riesit inteligentne ale mozno sa da tych par stoviek v banke
nejako zariadit?

Ak by sa takto naslo niekolko stoviek drobnych vyrobcov ktori by
predpisanou agendou zavalili ministerstvo ziv. prostredia; mozno by im
casom doslo, ze je to nezmysel... ?

wek