mcu ako UART; was: I2C/SPI - UART

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Úterý Říjen 18 19:30:50 CEST 2005

> Problem s prilepenymi PICmi (okrem toho, ze ich nemam rad, aby som
> citoval klasika :-) ) je presne ten isty ako s prilepenymi x51 v
> akejkolvek podobe, ATTiny/Mega, HC12, Z8, MSP430, atd.atd. a to, ze su:
> 1. vnutorne zlozitejsie ako HW UART s prislusnymi nasledkami co sa tyka
> spolahlivosti;
> 2. HW UARTy maju zvacsa okliestene,

No sice jsem nevidel chip uvnitr ale UARTy u Z80Acclaim na me budi
dojem, ze je to 16550 (ten ZiLOG jako samostatny obvod vyrabi) pripojeny
k interni sbernici. Jsou implementovany i 16b FIFO a registry vcetne
toho ze jeden bit (DLAB ?) urcuje pristup k BaudRate registrum.
Interrupty odpovidaji tez 16550.

Pavel