synchronizace casu pomoci gps

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Říjen 16 23:30:38 CEST 2005

Normální Linux NTP server se umí synchronisovat na NMEA string který
přichází na RS-232 port. Mám dojem, že má dokonce podporu 1PPS pulsu na
pinu DCD nebo na jakém.
Pak funguje jako stratum 1 server.
Ale pokud je to honěné jen z GPS, tak to ultrapřesné nebude. Aby to bylo
skutečně přesné, bylo by nutné použít stabilní oscilátor (např.
rubidium) usměrňovaný GPS.
Krátkodobě má GPS signál přesnost tuším jen cca. 10^-9. Dlouhodobá
přesnost je 10^-12. Proto se v praxi u přesných hodin používá oscilátor.
Základní informace o tom, kolik je vlastně hodin se bere z NMEA a 1PPS
puls z oscilátoru se pak používá jako určující pro to, kdy uběhla
sekunda. Skutečně přesné hodiny pak umožňují ještě korekce na délku
kabelu od antény a na délku kabelu k RS-232.

Zdraví PavelK