Presnost NC stroju

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Úterý Říjen 11 20:38:28 CEST 2005

Presnost danou mechanickymi vlivy, treba pruhybem konstrukce, muzete
orientacne odhadnout predem. Vemte ten profil nebo z ceho chcete mit
stul frezky, dejte ho treba na betonovou podlahu, podlozte na koncich,
doprostred dejte stojanek s "hodinkami" a uprostred zatizte
predpokladanym zatizenim. O kolik se prohne, tolik bude (radove)
nepresnost frezky. Jeste by se takhle asi dalo zmerit vreteno a osove
vule sroubu.

Ales Prochaska