Bila LED - posunuti vlnove delky?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Říjen 7 17:27:17 CEST 2005

mjfox@centrum.cz wrote:
> Na svislé ose je svítivost a na vodorovné vlnová délka.
 > Předpokládám, že obojí se dá ovlivnit proudem,
 > co teče LEDkou

To je sice pravda, ale to nie je to co vidite v grafe.
Graf udava emitovane spektrum pri udanom prude.
Predstavte si, ze rozlozite svetlo napr. hranolom. Ked to urobite so
slnecnym svetlom, dostanete ciaru v duhovych farbach. Ked to urobite s
LEDkou, dostanete nieco co ako duhu nevidite lebo oko taky maly rozsah
farieb nerozozna; takze to bude len ciara urcitej dlzky. Uvedenu krivku
ziskate, ak budete merat intenzitu v jednotlivych bodoch tej ciary.

Biela ledka je vlastne modra (to je ten uzky pik vlavo) a zlto emitujuci
luminofor budeny tou modrou farbou (to je ten rozmazany pik vpravo).

  - vyšší proud=vyšší vlnová délka

Mno to zavisi od toho ako sa meni sirka zakazaneho pasma materialu
emitujucej vrstvy vplyvom... roznych veci... napriklad teploty, tj.
oteplenia vplyvom strat... a nie som si isty ci je to takto alebo
naopak. Ale to ste vlastne vediet nechceli...

a zároveň vyšší svítivost (resp. nižší, pokud se graf přehoupne přes
vrchol).

Len vyssia a vyssia, az kym sa to neprehupne kvoli destrukcii LEDky :-)

wek