Dotaz na pritomne radioamatery

Tony Malecky tony@malecky.cz
Pátek Říjen 7 14:03:16 CEST 2005

Pletete opravdu nekolik pojmu dohromady

Jednak povolena frekvencni pasma - ani jedno z pasem vyhrazenych pro
modelare se neprekryva s radioamaterskym pasmem.
Tudiz tam na zaklade radioamaterske licence nemam co vysilat.
muzu tam ale vysilat na zaklade jineho opravneni - napriklad VO pro
modelare. Pak ale musim toto VO dodrzovat vcetne toho ze nesmim vysilat s
tim co si sam postavim. Stejne tak jako muzu vysilat na pasmu CB - ale zase
ne na zaklade radioamaterske licence.
Je nekolik pasem ktere se s radioamaterskym castecne prekryvaji, jako
napriklad 2,4Ghz. Tam pak muzu vysilat na zaklade VO a nebo na zaklade
radioamaterske licence, se vsemi plusy ale i minusy...

Koncesovany radioamater nemusi umet nic postavit. To ze slozil zkousku ktera
obsahuje mimo jine i neco o vysilacich a elektrice neznamena ze umi neco
postavit. Spousta amateru je provozniho zamereni - venuji se vysilani jako
takovemu. Je to konicek, kazdy dela v ramci povoleni co ho bavi.

Tony OK1HMA

Jenze to by mel ten koncesovanej radioamater snad umet postavit dobre ne?
Jestli umi postavit vysilac na 28MHz tak snad postavi i na 35MHz.

Proto jsem se podivoval proc to nemuze udelat. Proc jej koncese neopravnuje
vysilat i na pasmem povolenych GL (ted asi VO) svym zarizenim.

Co se tyka tovarnich Tx proslych homologaci - mam Vam nafotit koncovy stupen
z Hitec Focus 4... za to bych se stydel i ja.

RadekCX