Dotaz na pritomne radioamatery

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Říjen 7 13:19:59 CEST 2005

Tie emocie boli asi zle pochopene. Radioamateri su specialna komunita,
ktora sa aj v dnesnej dobe stale riadi ham-spiritom. Je to nieco ako
netiketa na internete. Akurat vladne vseobecna nalada ten ham-spirit
naozaj dobrovolne dodrziavat. Radioamaterom sa nestane hocikto
automaticky, clovek musi ovladat veci z viacerych oblasti a potom zlozit
skusky. Amateri dostali pridelene urcite frekvencne pasma a tie
vyuzivaju podla predpisov, ktore presne specifikuju vykony, typy
modulacie, typ prenasanej informacie a podobne.
Mozno kolegu zdvihlo zo stolicky to ze ste povedali ze ked ma raz
povolenie moze si v eteri robit co chce a kde chce. Ked to poviem
sproste to je medzi radioamatermi na kriminal :-)
balu