X51 J-TAG

Milan MCM magixe@volny.cz
Pátek Říjen 7 12:47:30 CEST 2005

Měl jsem zde dotaz na KIT pro x51 procy v rámci SŠ výuky.

Já osobně jsem zatím používal pouze od Atmela starší věci jako je 2051
,89c52 a 89C51ED2 více jsem zatím nepotřeboval
pak mám doma ještě ADCu812 ale ještě jsem ho nepoužil.

Více méně zaznělo zde slovo J-TAG , vzhledem ke zkušenostem které nejsou
příliš veliké jaksi nemám zkušenost s J-TAG
a tak co by začátečník bych se chtěl optat zda by někdo vysvětlil - když
máme ten pátek - k čemu je J-TAG dobrý.
Zaznělo zde že mužu sledovat běh aplikace v reálu .

Trošku odbočím , narazil jsem na problém a přišel na řadu pokus o SW
simulaci programu , celé
mě to bylo na dvě věci a je to defakto zdlouhavé a nepoužitelné. Začal
jsem tedy problém řešit tak
že třeba v určitém kusu kodu kde jsem identifikoval nesrovnalost jsem si
potřebné hodnoty
napsal na LCD či RS232 a tak nějak amatérsky jsem si to v reálné čase
pochytal našel problém
opravil a jel dál. Nejdelší program co jsem kdy napsal má nějakých 17tis
řádku cca 50k do x51
a neměl jsem prostě problém. K sw simulaci jsem se občas vrátil ale
nikdy to nedopadlo dobře.
To je samozřejmě muj problém nikoli toho simulačního sw :))

Ale o to tady neběží - jak lze tedy využít JTAG pro x51 klony které ho
podporují
jaký SW je k němu potřeba a co umožnuje. Přeci jenom sw v cpu jede na
nějakých Mhz
a děje jsou v reálu pro člověka velice rychlé , takže nějaké krokovaní
kodu ?

Diky za objasnění problematiky a případný příklad klonů , SW a pod
Milan