Stavebnice - kit - prodej

Jiří Sloupenský jsloupensky@ktuo.cz
Čtvrtek Říjen 6 22:43:40 CEST 2005

Dobrý večer,

ono není až tak úplně důležité, jak vypadá ten výrobek, ale jak vypadá
dokumentace k němu.
Veškeré kontrolní orgány totiž zajímá právě jen ta dokumentace.  Musíte
napsat návod k obsluze,
ve kterém předepíšete, že se to napájí pouze z baterií nebo ze zdroje s
dvojitou izolací a bezpečným napětím,
 ocitujete příslušné  normy, atd.  Dál tam napíšete, že se to provozuje
jen za dohledu učitele, v suchém prostředí , atd.
Pak vystavíte dle příslušného zákona "Prohlášení o shodě".
Přečtěte si návod třeba k vysavači nebo mikrovlné troubě. Polovina tam
je právní alibismus.
Jediné, v čem si v tomto případě nejsem jist, je EMC a uvítal bych názor
odborníka na toto téma.
Viděl jsem taky už návody, ve kterých se psalo, že když to ruší radio
nebo televizi, že ze to má dát dál a nebo
 upravit polohu antény vzhledem k tomu  zařízení.
Pokud se jedná o modul k zástavbě do jiného zařízení , lze problém
přenést na toho, kdo modul namontuje
do konečného výrobku.  Tady fakt nevím. Pokud toho bude tak tak málo
kusů,  asi bych jen zkusil, jestli to fakt
nějak intenzivně neruší a nechal to být.  Navíc myslím, že pro výrobu a
laboratoře platí mírnější předpisy  co se týče EMC.
JKistý si ale nejsem.

Zdraví      J. Sloupenský