Hleda se neco jako mathematica

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 6 19:56:39 CEST 2005

Zdravim,

> Nevedel byste prosim nekdo o nejakem free (a jednoduchem na obsluhu)
> programu kterym bych mohl najit hodnoty aproximacniho polynomu z par
> desitek hodnot a s nejakymi dodatecnymi podminkami? Hledam uz nekolik
> hodin, downloadoval jsem stovky mega a stejne to pak ten soft neumi
> nebo s nim neumim ja a uz me nenapada co jeste zkusit. Dik.

Mathematica (a spol., jako napr. Maple) jsou programy spise na
symbolickou matematiku. Na jednoduche prolozeni polynomem, jakoz i na
slozitou nelinearni regresi Vam v pohode postaci gnuplot, ktery je
pro siroky vyber OS a umi nadherne grafy (vcetne 4D -- barevnych 3D).
Hledejte gnuplot, funkce fit.
Nevim ovsem, zda to vyhovi i Vasim "dodatecnym podminkam".

Na numeriku je z volne siritelnych nejlepsi asi octave, klon Matlabu.
Hledejte levostranne deleni.

Pokud opravdu potrebujete symbolickou matematiku, pak je tu pro Vas
opravdu mnoho programu, ja je osobne moc neznam, ale jako priklad
mohu uvest YACAS.

Hodne stesti, Marek P.