Frekvencni menic

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Říjen 3 10:45:03 CEST 2005

pyrin wrote:
> No co se tyka jednofazovych motoru, tak jsem se dozvedel od Schneider
> Electric, ze principielne nejde tento motor frekvencnim menicem regulovat.
>
> Existuji vsak menice 1F na 3F.

Bezne pouzivame menice omron ktore su povodne 3f na regulaciu otacok
_malych_ asynchronnych 1f (resp. 2f, lebo povodne je s kondikom)
motorov; skusili sme a bez problemov to islo aj s nejakymi Telemecanique
(to sme mali od Schneidera).

Pred par rokmi som sa pokusil riesit toto upravou (kupovaneho)
analogoveho regulatora ktory pracoval na principe fazovej regulacie a
udrziavania pomerne velkeho sklzu (motor mal tachogenerator pre spatnu
vazbu); daval som sem aj link na rukou okreslenu schemu (cela
inteligencia spocivala v dvojitom operaku...) ale nepodarilo sa mi to
nejako rozumne prekopat, preto tie menice.

wek