omezeni pasma - priorita

Jan Matejka matejka@cat.cz
Pondělí Říjen 3 18:22:24 CEST 2005

> tento SW umi pekne omezit pasmo na jedne sitovce pokud je
> adresa NEJAKA ale ja bych potreboval omezit pouze v pripade
> ze adresa je jina nez jedna vybrana tj kdyz mam router tak
> omezit vse co routerem prochazi ale neomezovat to co jde jen
> na ten router vedel by pls nekdo jak na to ?

Co si matne pamatuju tak tam snad jde nastavit pravidlo, ze adresa je ruzna
od uvedene. Ale je to uz dost dlouho co jsem si s tim hral.

Asi pred rokem jsem zkousel injoy firewall se shapingem
http://www.fx.dk/firewall/shaping.html ale nejak mi po urcite dobe provozu
prestaval gungovat. Moznosti nastaveni pravidel tam byly v porovnani s
bandwidthcontrolerem bohatsi, ale detaily si bohuzel nepamatuju.

Pak jsem se ale rozhodl mj. ze studijnich duvodu pro extra pocitac s Linuxem
(Debian) a zprovoznil HTB (popis třeba:
http://www.root.cz/clanky/htb-jemny-uvod/). Tam si nastavim opravdu co chci
a je to zadarmo a spolehlive.

Jan Matejka