OT: reklamace dobirky na poste ?!

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Listopad 28 12:55:29 CET 2005

Puvodni zprava ze dne 28.11.2005:

> dobry den.
> dneska jsem byl svedkem, jak kamarad reklamoval dobirku na poste v cene
> 1100,- kc pojistenou na 2000,- kc. posta ho vyrozumela ze balik je nekde
> v p...., a kdyz si prisel pro penize, tak ho upozornili, ze bude muset
> dokazat, co tam bylo a kolik to stalo.
> uplne me to vytocilo, oni neco zk..... , ja si zaplatim sluzbu +
> pojisteni a nakonec musim jeste dokazovat co jsem posilal a v jake
> hodnote ? co listovni tajemstvi ? tusim tu ma nekdo co delat s postou,
> tak prosim o radu, nebo vysvetleni.

To je ale zcela v poradku. Kdyz si pojistis auto na milion, take musis
prokazat, ze to auto ten milion stoji, pripadne pak v tom hraje roli
amortizace apod. Pojisteni majetku (tj. i postovni zasilka) je druh
pojisteni, kdy nemuzes ziskat vic penez nez je hodnota toho majetku.
Jinymi slovy, kdyz si pojistis auto na milion, ale stalo jen pul
milionu, nemuze ti byt vyplacen milion. Zrovna tak kdyz si to auto
pojistis soucasne u vice pojistoven, nemuzes dohromady dostat vic, nez
to auto stalo. Pripadne majetek lze pojistit na novou hodnotu apod.,
ale rozhodne nemuzes na pojisteni majetku vydelavat. Kdyz bude auto
nabourano, take ti pojistovna nezaplati vyssi castku nez jsi zaplatil
servisu plus pripadne nahrady (treba nahradni vozidlo apod., pokud
dana tyto nahrady pojistka kryje).

Pokud jsi dovnitr zasilky dal neco treba za tisicovku, je uplne jedno,
ze jsi to pojistil na dva tisice. To jsi zcela zbytecne zaplatil.
Dulezite je to, ze ted musis prokazat, co bylo uvnitr, kolik to stalo,
a tolik penez muzes maximalne dostat. Do vyse te pojistne castky.
Pritom pokud jsi zbozi nakoupil za 500 korun, dostanes s nejvetsi
pravdepodobnosti tech 500 korun a nikoliv treba 1000 korun, za ktere
ho zakaznikovi prodavas - ale to si jen myslim, to nemam overene.

Postovni podminky ti zaroven stanovuji, co muzes danym typem zasilky
posilat a co ne. Pokud balikem posles penize, mas smulu. Na ty je
cenne psani nebo postovni poukazka. Zrovna tak cennosti. Viz ty
podminky.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem