RE: [MECH] SLS prototyping - zkušenosti ?

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Neděle Listopad 27 18:59:27 CET 2005

Mame ve skole nejake ukazkove vyrobky od firmy vyrabejici ty 3D tiskarny.
Uvazovali jsme (spis jen tak z legrace), zda to nezkusit koupit v ramci
nejakeho grantu, ale zjistili jsme, ze to ma brutalni provozni naklady. Jen
naplne na vyrobek o velikostech par cm x par cm stoji radove tisice Kc. Ta
masina to taky dela slusnou dobu, takze provozni cas taky nebude za hubicku.

Na vsech predvadeckach uvadeji prave automobilovy prumysl jako priklad toho,
jak je to strasne levne a efektivni. Verim, ze tam opravdu ano. Nez napriklad
provadet slozite pocitacove simulace nove vyvijeneho vstrikovani, je
jednodussi to z CADu nechat udelat, osadit tim testovaci motor a vyzkouset a
promerit to v praxi. Kdyz se nepovede, druhy den muze byt novy model. Prave
na nejake predvadecce, na ktere byl kolega co uci CADy tohle uvadeli jako
priklad toho, ze model vydrzi (po omezenou dobu) provozni teploty, tlaky a
pritomnost benzinu a oleje u realneho spalovaciho motoru.

Myslim ovsem, ze na vyvoj nove krabicky pro nejaky maloseriovy vyrobek to
bude ponekud drahy spas. Ale zajimali jsme se o to cca pred 3-4 lety, treba
se uz ceny zcela zmenily.

Jakub Serych