Ochrana proti prepolovani

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Listopad 25 12:02:05 CET 2005

Puvodni zprava ze dne 25.11.2005:

> Poradite mi spolehlivou ochranu proti prepolovani  s nasledujicimi parametry
> - napeti 3V3 .. 10V
> - proud < 250mA
> - maly ubytek (< 0,1V)
> - nedestruktivnost
> - jednoduchost
> - spolehlivost
> - dostupnost
> - nizka cena

> Opravdu idealni by byla kombinace s LDO 3V3

Ja na to pouzivam LDO typ LT1521-3.3 od Linear Technology, to je Low
Dropout (0,5V pri 300mA, 0,4V pri 200mA) stabilizator do 300 mA, ktery
sam zere jen 12uA, ma navic shutdown vstup, kdy zere jen 6uA. Obsahuje
ochranu proti prepolovani, tj. neni nutna zadna dalsi ochrana. Vstupni
napeti do 20V. Provedeni MSOP-8, SOIC-8 nebo SOT-223 (ten bez SHDN). K
dispozici jsou i dalsi LDO na nizsi i vyssi proud.

Jinak, pokud bys nechtel cely takovy stabilizator, tak mimo tech
moznosti, ktere tu uz probehly, tj. nejaka pojistka spolu s transilem
ci diodou apod., muze byt resenim take FET. Videl jsem to v nekolika
aplikacnich poznamkach ruznych vyrobcu a nebo take treba zde:

http://www.elecdesign.com/Articles/Index.cfm?AD=1&ArticleID=9945

http://www.elecdesign.com/Files/29/9945/Figure_01.gif

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory