Vyroba DPS pomoci lepicich papiru

Petr Lustyk lustyk@scoperius.cz
Čtvrtek Listopad 24 21:15:35 CET 2005

Možná ještě moje zkušenost jak dělat předlohy pro DPS.

Používám normální HP deskjet inkoustovou tiskárnu HP 5652 a průsvitné fólie
HP premium trasparency film.
20 x A4 jsem kupoval asi za 830,- ale předloha je naprosto spolehlivá,
kontrastní a dle mých zkušeností mohu říct, že se mi zdá kvalitnější než při
použití laserové tiskárny. Zvláště pak celé plochy jsou bezvadně černé a
uzké spoje bezchybně prokreslené.
Pokud před tisknutím na folii umístíte spoj tak aby začínal na kraji folie,
pokreslenou část lehce odstřihnete a zbytek folie můžete dál použít pro
další tisky. Projetím folie tiskárnou (pokud máte čisté tiskové hlavy) se
nijak neznehodnotí.
Další postup už je shodný z bežnou fotocestou. Používám desky s nanesenou
fotocitlivou vrstvou (EZK, GM), nikdy se mi nepodařilo udělat naprosto
bezchybný povrch desek pomocí spreje Positiv 20, problémové jsou hlavně
prachové částice, kterých se člověk doma asi nezbaví. Kdo už stříkal, ví o
čem mluvím.
Osvit horským sluncem Philips, cca 2 až 3 minuty. NaOH 1% roztok jako
vývojka. Lze sehnat kilo NaOH v běžných drogeriích asi za 70 Kč, což je
mnohem levnější než kupovat hotovou vývojku. Do litru dáte 10g a je litr
vývojky hotový za 70 haléřů.
Leptání pomocí Chloridu železitého ale asi zkusím ještě persulfát o kterém
se tady taky kdysi mluvilo.

S úctou,

Petr