Jak upravit pulsni zdroj aby vydrzel co nejdele ?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Listopad 24 11:19:25 CET 2005

Zkusim se poohlednout po i jinem, ale ASTEC vyhovuje rozmerove a jeho neduhy
jsou vice mene dostatecne "proflaknute", tak nevim zda je rozumne ryskovat
necim s cim nejsou zkusenosti zadne.

V kazdem pripade at to bude co to bude tak se vse nejdrive otestuje v
klimaticke komore a tak testy zahajim s tim ASTECem (mame je skladem)
Napajeci C  pro Uxxxx jsem nahradil paralelni kombinaci elit 22uF/50V a
tantal 10uF/25V ,napajeci diodu jdem odlnil o malou civecku a odpor 5Ohmu.
Puvodni Al chladice doplnim medi, ktera bude teplo odvadet na ocelovy plast
skrine (1cm ocel). Tak me napada, kam chodite na cca 2mm silny medeny plech
?

>Dukud se tam nezacne topit. Isolacni schopnosti hliny jsou patrne velike -
viz. zemljanky.

S izolacnimi schopnostmi zeminy neni az tak velka, zemina je siroky pojem a
zalezi na tom jaka, ale merna tepelna vodivost zeminy je  0.7 az 2.0 W/mK
coz neni az tak malo, zula ma 3.4, beton 0.9-1.3 a porcelan 1.05.
Jinak receno zemljanky a to vcetne tech pro prominenty se stropnimi okny se
stavi protoze zemina ma jiz od cca 1.5 - 2m od  povrchu konstantni teplotu
cca 7C a to je zvlaste v rusku o odst vice nez -40C na povrchu v zime.

Zemljanky mi asociovali rude bratry a to zase toto , docela pekny clanek
http://technet.idnes.cz/tec_checktech.asp?r=tec_checktech&c=A051103_140506_t
ec_checktech_kuz

End

P.S. Par lidi zajimalo co ze to bude az to bude, je to merici kontejnerek
pro geologickou studii, a jak to tak byva v geologii je i velmi kratky
experiment zalezitosti desitek let :-).

Snad jeste existuje firma PowerPrag - sedeli v byvale Aritme v Praze. Zivili
se vylucne zdroji. Ty by mohli mit neco hotoveho a jen preosadit lepsi
soucastky.

Ty zminovane zdroje (ASTEC) urcite nejsou dlouhozivotni. Jen si vemte kde
jsou osazeny a sam pisete ze elektrolyt za dva roky vyschne.

> Jak se to vezme pouzity budou 2ks zdroju od ASTEC, dodavaji zdroje pro
> 3Com, rozmerove presne odpovidaji tomu co 3Com pouziva ve switchich.
> Termalni design zdroju je obecne problem, u 3Com to byla klasika
> napajeci C pro 3842 byl umisten pod chladicem spinaciho T a zhruba po
> 2 letech jeho kapacita klesla tolik, ze zdroj prestal fungovat.
> Predpokladam, ze hlavnim zdrojem tepla v jednocinnem pulsnim nevejde
> :-)

> Zima, jak se to vezme v teto hloubce je konstantni teplota +7C.

Dukud se tam nezacne topit. Isolacni schopnosti hliny jsou patrne velike -
> [...]

!VANOCE! --- SPORTOVNI DARKY PRO VSECHNY --- Udělejte si radost!
Vanoce bez zbytecnych front. http://www.sportobchod.cz/vanoce/