Prumer ze sesti cisel

Martin Zaruba swz@volny.cz
Čtvrtek Listopad 24 07:38:12 CET 2005

Jeste jednodussi je nahradit v celociselnem zobrazeni x=y/6 vyrazem
x=y>>3 + y>>5 + y>>7 + y>>8

v tabulce www.volny.cz/swz/porovnani.xls je videt jake to dava vysledky a
jaka je chyba proti x=int(y/6)

Nejvetsi procentni odchylka je u cisla 6, kdy to jeste dava 0 misto 1. U
vyssich cisel chyba dost rychle klesa. Treba by to stacilo.

Martin Zaruba

----- Original Message -----
From: "Jiří Sloupenský" <jsloupensky@ktuo.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, November 23, 2005 9:12 PM
Subject: Re: Prumer ze sesti cisel

V jakém formátu a přesnosti ta čísla jsou ?  Pokud je to v pevném
formátu a přesnost není potřeba extrémní, lze to udělat bitovými posuny.
Např. dělení 256 ( posun o 8 bitů  doprava ) a následné násobení 43 ,
t.j. 32  + 8 + 2 + 1 dává  dělící poměr 5.95, to by třeba mohlo stačit.
Když ne, tak dělit 512 nebo 1024 a  opět najít vhodné binární násobky  ,
které se sečtou .

Zdraví        J. Sloupenský

a b wrote:

>Myslite, ze byste to mohl trosicku rozvest? (pokud se jedna o nasobeni 1/6,
tak mi to bohuzel asi moc nepomuze:)