Impedancia koax. kabla

Milan milger@pobox.sk
Středa Listopad 23 11:18:53 CET 2005

Neviem ako sa take nieco presne meria ale orientacne by mozno slo pouzit
tento postup:

1/ zobrat segment kabla dlzky radovo niekolko 100m
2/ tvarit sa ze ma impedanciu napr. 50ohm.
3/ pripojit ho /impedancne prisposobeny/ na zdroj impulzov radovo MHz,
najlepsie preladitelny.
4/ na druhej strane merat ci signal nie je skresleny a je bez odrazov
/rovnako impedancne prisposobene meranie/
5/ tvarit sa ze kabel ma inu impedanciu napr. 75... a opakovat body 3,4
6/ pri merani s najmenej skreslenym signalom prehlasit ze kabel ma asi danu
impedanciu

Milan

----- Original Message -----
From: "Ivan Kiss" <Ivan.Kiss@Novohrad.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, November 23, 2005 10:49 AM
Subject: Impedancia koax. kabla

Pani potrebujem zistit impedanciu koaxialneho kabla.
Pokial si pamatam tak impedancia je dana len geometriou kabla, ale
mozem sa aj velmi mylit. Viete mi to potvrdit/vyvratit.

Staci mi to orientacne. Chcem z ruky kupit kabel RG-213 a mam
zaujimavu ponuku nejakeho vojenskeho ekvivalentu. Potrebujem si
vsak ako-tak overit, ze ma 50ohm.

IK