mozne potiaze pri pouziti ethernet/RS232

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Listopad 23 09:25:29 CET 2005

LuKas wrote:
> Nevim, jestli tomu dobře rozumim, ale jestli Vam jde o odezvy, muzete je
> prece vyzkouset taky - jestli mate nejakou malou síť připojenou jakkoli do
> Internetu a PC s modemem. Tak v té síti si na jednou PC otevřete terminál a
> na druhém PC (nejlépe ve stejné místnosti ;-) ) si otevřete terminál
> připojený taky na internet, ale přes modem.

Mno neslo mi o odozvy ale neva. Nerozumiem vsak tomu "otvorit si
terminal"... Asi som fakt natvrdnuty. Mozete ma prosim nakopnut?

> Ještě lépe si půjčte převodník GNOME, na jeho sériovou linku dejte loopback,
> a připojte ho někam do Ethernetu (třeba toho, co je připojený přes modem) a
> v jiném ethernetu si na PC otevřete terminál a posílejte byty... Pokud budou
> prodlevy dlouhe, tak na měření budou stačit i obyčejné stopky :-) Pokud ne,
> tak jednoduchý prográmek...

No ja to sformulujem takto: ten GNOME nemozem pripojit na _svoju_ siet,
ale na "nejaky internet". Je to akoby som vpadol do internet kafe a
zapojil si GNOME tam - bezpochyby tam "nejaky internet" je a da sa
browsovat, avsak bezpecnostne opatrenia vsetkeho druhu budu nepochybne
vysoke a nemam na ne ziadny dosah.

> [...]
> objeví další COM (třeba COM3), který ale nebude na Vašem PC, ale třeba někde
> v tom Vladivostoku na konektoru RS232 převodníku GNOME, připojeného do
> tamního ethernetu. Takže Vy v tom původním softwaru, kterým komunikujete se
> zařízením, akorát vyberete COM3 a můžete komunikovat se zařízením ve
> Vladivostoku, jako by bylo u Vás na stole. Máte pravdu, může být problém s
> prodlevami, které ale nezávisí na převodníku, ale na "dlouhém vedení" a věcí
> na něm navěšených :-) Takže to bude chtít si GNOME půjčit a vyzkoušet,
> jestli tomu softwaru nevadí delší odezvy při komunikaci.

Mno ja viem ze som nenapisal ze co je ta "ovladacia strana", a tym padom
je defaultny predpoklad ze su to Win, avsak... nie je to Win... :-) Teda
mohlo by to byt Win ak to naprogramujeme, v tom pripade je vsak
virtualny COM tipujem irelevantny.

Vdaka za odpoved.

wek