mozne potiaze pri pouziti ethernet/RS232

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Listopad 22 16:53:31 CET 2005

Mno pokusim sa tu otazku nejako preformulovat aj ked stale je to ciste
lama pohlad na vec.

(Mimochodom som to tu uz takmer presne pred rokom riesil (Subject:
Spojenie COM-COM (cez IP)), len som vtedy tu otazku sformuloval trocha
inak (aj ked tiez lama) a vtedy mi este nedoslo, ze by to mohlo mat
nejake ine suvislosti).

Mam existujuci geret, z ktoreho trci seriovy konektor a s ktorym sa
momentalne viem porozpravat tak, ze pripojim na neho krizeny seriovy
kabel a sup do PC.

Prvotna predstava je, ak geret a PC  budu od seba viac vzdialene (napr.
10000km), vlozim medzi ne este 2 krabicky ktore budu pripojene cez
ethernet na "nejaky internet" (napr. PC na ktorom toto pisem je
pripojeny cez ethernet na "nejaky internet", neriesim ako a aky, ale
tento mail sa dostane tam kam ma). Bohuzial, na to "nejaky internet"
nemam ziadny valny dosah. Viem si predstavit aj situaciu ze sa na strane
PC nieco poprogramuje, t.j. tam krabicka trebars nemusi silou-mocou byt,
PC moze byt priamo pripojene na ethernet a "nejaky internet".

Momentalne ten medzikus predstavuju modemy a telefonne siete; len je to
trocha drahe najma na tych 10000km... Je to vsak aj mizeria, spoje a
ustredne su kadejake, su miesta kde maju "len ISDN" alebo "nemozu
zakupit linku"; ale "nejaky internet" je uz aj v tom Vladivostoku...

Tak neviem, ci som to priblizil alebo vzdialil...

wek