Samovolne prepsani SRAM

Jirka zaloha@volny.cz
Neděle Listopad 20 14:07:57 CET 2005

Pavel_t napsal(a):

> Napada me vsak jeste jedna vec, zejmena rychle SRAM maji velky rozdil
> mezi proudem v klidu a kdyz se k nim pristupuje (nedavno jsme s kolegou
> v DS k nejake velke SRAM nasli par uA v klidu a az 60mA pri pristupu).
> Mozna zde dochazi pri zapnuti k nejakemu zakmitu signalu do pameti,
> ktera jeste nema napajeni. Je to ale nepravdepodobne takze se priklanim
> k vysvetleni od Jirky a tak jako tak to ten kondenzator resi. Nicmene
> pokud mate pametovy osciloskop zkuste si zachytit co se na napajeni deje
> v okamziku zapnuti a co se deje na ridicich signalech...

To samozrejme souvisi s obecne znamou veci - a tou je prikon CMOS obvodu
zavisly na pracovni frekvenci. Kazde komplementarni hradlo (zakladni
bunka CMOS struktury) ma pri zmene log. stavu okamzik, kdy vedou oba
MOSy a tak prakticky zkratuji napajeni. Tento okamzik ma v podstate
konstantni sirku (pri dostatecne strmem buzeni), cili cim vic se zvysuje
pracovni frekvence, tim je vetsi stredni odber obvodu (je vyssi cetnost
techto spicek). No a pokryt tyto spicky umi pouze kvalitni tvrdy zdroj,
zde kondenzator.

V pameti je pochopitelne takovych hradel kvantum. Cili pokud pamet pri
prepinani napajeni na okamzik "zapracuje", muze i to byt duvodem
chybovosti pri nepritomnosti dostatecne dimenzovaneho blokovaciho
konednzatoru na jejim napajeni.

--
Jirka