Re: revize domovního rozvaděče

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Čtvrtek Listopad 17 21:12:02 CET 2005

Tenhle problem jsem nahodil na schuzi vlastniku (panelak) kdyz tam pan z
jakesi firmy z Brna agitoval, jak nam udelaji vsechno najednou - zatepleni,
vymenu oken ... a v dalsi etape vymenu spolecne elektroinstalace na
chodbach. Kdyz jsem rekl ze byty jsou dvoudratove a v hliniku a ze to asi
nepujde pripojit na nove (tridratove) spolecne rozvody, trochu ho to
zaskocilo. A to pry uz predelali cele sidliste v Brne. V bytech jsou ploche
vodice ve zdech, musely by se vsechny byty rozmlatit. Ja bych sice jen
nadaval, ale opravdu tezko to nekdo bude vysvetlovat vetsine ostatnich.
Andel

----- Original Message -----
From: "Vymětal Tomáš" <vymetalt@gmail.com>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, November 17, 2005 8:13 PM
Subject: revize domovního rozvaděče

koupili jsme byteček a pouštíme se do rekonstrukce. Problém: barák je ze
70. let a rozvody jsou komplet v hliníku. V bytě je navíc jen pět
jističů (2x světla, 2x zásuvky a kotel). Chtěl bych tam přidat aspoň
jeden jistič pro mikrovlnku, jeden pro myčku a jeden okruh pro pc, kde
bych hodil upsku přímo do zdi (a nejspíš další dva do kuchyně pro
jistotu do budoucnosti). Nový rozvody budou logicky v mědi, ale vážím
situaci, že se ten hliník nechá jak je (je to ve zdi natvrdo, takže by
to znamenalo prakticky vymlátit celej byt). Projde pak rozvaděč přes
revizáka ? Myslím tím půlka rozvodu v mědi, půlka s ochranným, půlka
bez. Ptal jsem se několika elektrikářů, ale co kus to unikátní odpověď
(co se hodí do kšeftu). Případně, je má vize (co do počtu jističů)
správná ?
;) A neděste se, dělat to nebudu, jen mě udivilo, že kde jsem se zeptal,
dostal jsem jinou odpověď... a navíc .. netřeba platit .. co netřeba.

T.V.