OT: MP3, kolik hudby se vejde

Ondrej Ulehla dj-bobr-hwkonf@seznam.cz
Úterý Listopad 15 16:55:27 CET 2005

> Bitrate 128 bohate staci, ale zasadnim zpusobem vystupni kvalitu ovlivni
> pouzity "komprimator" Osobne doporucuji LAME s nastavenim na co nejvyssi
> kvalitu. Nekdy nechapu jak nekteri delaji MP3 i treba na 160, ale neni
> to poslouchatelne.

To delaji encodery, ktere maji defaultne vypnute (nebo nepodporuji)
Joint Stereo. Potom frekvencne bohate skladby zneji divne a maji
zkreslene vysky i pri 160kbit... Se zapnutym Joint stereem je nekdy
docela poslouchatelne i 128kbit, ale osobne davam 160 a u frekvencne
bohatych skladeb (vazna hudba) 192 nebo 256 a nestezuju si ani pri
poslechu na kvalitnich sluchatkach.

LAME je v pohode, potvrzuju. Ale presto je skoda, ze tak malo prenosnych
mp3 prehravacu umi ogg...