AVR pod Linuxem

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Sobota Listopad 12 20:03:50 CET 2005

Vsechno co je soucasti baliku WinAVR je prevedeno z puvodnich UNIXovych
nastroju (neco puvodne pro Linux, neco pro nejake BSD systemy)
avr-gcc (prekladac c, c++ a assembleru) ktez avr-insight avr-gdb, k
programovani lze pouzit avrdude, uisp, ponyprog (je i pro linux, ale ja ho
nemam rad) pro programovani a adeni v aplikaci lze pouzit avarice pro
simulaci simulavr.
Co nepouzivam, ale vim ze existuje je assembler ava, ktery udajne umi
prekladat zdrojaky ve formatu a syntaxi avrstudia.
Pro vyvoj pouzivam kdevelop, coz je vyvojove prostredi pro vsechno, vsechno
vcetne takovych veci jako ukazovani radku kde je chyba, hlidani syntaxe uz v
momente psani kodu a podobne. Umi naimportovat Makefile.
Co se mi zatim nepovedlo rozchodit, je integrovany frontend ke gdb aby chodil
s avr-gdb a korektne se pripojoval k aplikaci pomoci avarice ale udajne to
jde (no celkem podle logiky by to jit melo)
Na internetu se lze casto docist ze znacne mnozstvi lidi pouziva emacs a to i
pro debugging, ale ja to neumim pouzivat :-) jeste nejsem takovy
unix-hardcorista.
Take se nekomu udajne povedlo rozjet avrstudio pod wine.
Mne ne, ale prilis mi nechybi.

Jakub Ladman