supr OT: backup winxp

jaroslav.buchta buchta@compelson.cz
Pátek Listopad 11 07:19:38 CET 2005

Tak to cumim, zrejme se predpoklada "znackovy" pristup - pouziva se to a v
pripade totalni havarie se o vse postara znackovy servis za znackove
prachy.Zajimalo by me,jestli plati  zaruka v pripade smazani celeho disku,
nebo jestli se za reinstalaci OS vyplazne pulka ceny NB.
Na druhou stranu,jeste jsem nenase SW aspon trochu ekvivalentni Ghostu, ten
je ale na tyto ucely super. Pokud vim na linuxu to nejak taky jde, ale
podpora NTFS je v nejake experimentalni fazi. Aspon to tak bylo pred rokem,
kdy jsem se o to zajimal.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Friday, November 11, 2005 12:29 AM
To: HW-news
Subject: Re: supr OT: backup winxp

Puvodni zprava ze dne 11.11.2005:

> Mel jsem za to ze se to nejak legalne musi dat, protoze na to mas ze
> zakona pravo a pripadalo mi divne, ze neexistuje zadny legalni
> zpusob jak to udelat.

Ze je neco legalni, to jeste neznamena, ze to je zadarmo. Jinymi
slovy, kdyz si koupis audiokazetu, nedostanes k ni automaticky kazetak
dvojce, aby sis ji mohl zazalohovat.

Ale souhlasim s tebou, samozrejme, ze tohle je tedy dost blba situace.

> DELL zadne recovery cd nedava, je to vyslovne napsano v dokumentaci.
> ten recovery system je udelany tak, ze ti ze 100gb disku ukousne
> nejakych 20gb za 'recovery partition' ve ktere ma ulozena vsechna
> data na reinstalaci systemu. tohle ovsem neni ekvivalentni dvd
> zaloze, protoze to zabira misto na disku.

20 GB na recovery? To je docela huste, co tam vsechno maji?

No je to samozrejme dost blba situace, protoze kdyz dojde k poskozeni
dat na disku, tak mas klidne po takovemto recovery systemu. Otazkou
je, zda to lze z te jedne oblasti nejak vydolovat do pouzitelne a
zazalohovatelne podoby. A co na to rika ten dodavatel? Nenabizi
nejakou rozumnou alternativu?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem