Predbihani casu u PIC

Sula Milos milos.sula@musumperk.cz
Úterý Listopad 8 08:53:08 CET 2005

Ahoj,
mam krystal 6.5536MHz zapojeny k PIC16f628.PIC automaticky deli
frekvenci 4 a dal jde do TMR1 (16bit casovac). Ten tedy pretece s timto
krystalem za 6553600/4/65536=25x za sekundu.Na TMR1 mam preruseni kde
delim softwarove cislem 25 (kazde 25. preruseni prictu 1 k promenne a
udrzuju tak interne cas v sekundach).Bohuzel se mi cca po 24 hodinach
cas predbiha o 15-16s.Jelikoz nemam citac tak nevim na jake frekvenci
krystal presne kmita, ale zda se mi podivne, ze by kmital az tak moc
vedle (vychazi to 6.55477 MHz)...nebo to je mozne ? Jinak kondenzatory
mam 22pf a v config mam nastaven HS krystal.Zkousel jsem i druhy krystal
co mi prisel spolecne s timto od GME, bohuzel je vysledek stejny.Nevite
kde muze byt problem ?

diky
Milos