LPT port

jaroslav.buchta buchta@compelson.cz
Středa Listopad 2 07:39:20 CET 2005

Meto prijde jako naprosto spatna koncepce,ja bych pripojil na kartu jednocip
a z PC to ridil pres jednocip treba po RS232 nebo USB.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of mjfox@centrum.cz
Sent: Wednesday, November 02, 2005 7:26 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: LPT port

V souvislosti s mymi pokusy ovladat ISA radiokartu pres LPT port se chci
zeptat na par veci. Napadlo me, ze bych vyhledove mohl dodelat na PC
nezavisle ovladani a nejjednodusi mi pripada povesit se paralelne na
sbernici ISA karty - ale pres diody. Proste na vstup by sel pull-up rezistor
a pres diodu by se signal stahoval do nuly. Nevim ale, jestli se na to u
paralelniho portu muzu spolehnout - jako jestli je na vystupu z kolektor
tranzistoru.

Pokud by bylo zaple PC, tak by se karta ovladala jen pres LPT port, pokud by
bylo vyple, tak pres nejaky jednocip.

Druha vec co me napadla, je udelat tohle "LPT radio" jako pruchozi pro
paralelni port - podobne jako to mely napr. ZIP mechaniky. Sice je to asi
zbytecny, pac dneska uz jsou vsecky tiskarny na USB, ale prece jen by bylo
elegantnejsi nemuset napr. kvuli programatoru PICu prehazovat kabely na LPT
portu.

Pokud by se na ten LPT port nedala pouzit finta s diodou a pull-up odporem,
tak bych to udelal treba pres nejaky 8-bitovy optoclen - nevi nekdo o
nejakem dostupnem typu?

Predem diky za napady. Jen mi nepiste, abych si to vyzkousel - chtel bych
kdyz uz budu smolit nejakej navod, tak aby to behalo na vetsine (nebo na
vsech) PC. Jo a taky mi neradte, at to udelam rovnou s jednocipem - jednak
zadny nemam a pak nemam ani programator. Jak dlouho by mi trvalo ho
naprogramovat, to se ani neodvazuju odhadnout.

P.K.