Znalosti ze SP© elektrotechnické
Jiri Drozd
jirkonf@seznam.cz
Úterý Květen 31 11:37:51 CEST 2005
Naprosty souhlas, vse je o tom, jak se latka studentum poda. Je mi
jasne ze VS neni MS a nikdo tam nikoho nebude vodit za rucicku, ale na
druhe strane kdyz vam nekdo k nejakemu tematu napise par nic
nerikajicich definic a spocita jeden priklad - dost casto s
konstatovanim "no tak nam to nevyslo, tu chybu si najdete a opravte sami
doma..." - a pokracuje s probiranim dal, tak je to potom tezke. Nebo
kdyz vyucujici nauci zaky algoritmy jak pocitat ruzne druhy prikladu
(konkretne treba z teorie rizeni) ale nedokaze vysvetlit co ten vysledek
nebo cely vypocet znamena nebo k cemu by se dal prakticky pouzit... Tak
sme treba pocitali ruzne kombinace P, I, D regulatoru. Doted si neumim
predstavit jak bych takovy regulator pouzil / spocital treba na nejakem
komkretnim praktickem zadani.
Prestoupil sem na vyssi odbornou skolu a najednou mam bez vetsich
problemu zkousku z MAT za 1 a v podstate mi staci chodit do hodin a
davat pozor. Pristup vyucujicich je uplne jiny - maji totiz snahu podat
latku tak, aby to studenti pochopili. A o tom to asi je... :o)
JDrozd
Tomáą Hamouz napsal(a):
> JD> Souhlas, musim se priznat ze ja patrim k tem, kteri ac maji za sebou
> JD> prumyslovku a v podstate neustale bastli, tak na VS (VUT Brno)
> JD> nevydrzeli. Matematiku a fyziku sem mival docela rad, ale to co do nas
> JD> hustili na VUT bylo moc. Zkoncil sem po 5ti semestrech (2,5 roku) a uz
> JD> bych tam znova nesel. 100% teorie, 0% praxe.
>
> Jsem uz z FEL CVUT hezkych par let, ale myslim si ze podstata
> vysokoskolskeho studia se zas tak zavratne nezmenila.
>
> VS musi naucit problemu rozumet po teoreticke strance a take ho umet
> spocitat - spravne navrzene a spocitane zapojeni vcetne vsech moznych
> analyz (citlivostni, tolerancni, worst case apod.) bude urcite
> vhodnejsi pro vyrobu nez neco co vzniklo pouhym laborovanim bez
> znalosti jak se ktere pootoceni trimrem projevi.
>
> Pokud toho nekdo neni schopen a stredni skola mu nestaci, patri
> nejspis na vyssi odbornou skolu, kde te teorie nebude tolik a mozna se
> priuci vic praktickym zalezitostem.
>
> JD> Nezridka kdy sme se na
> JD> zkousku ucili stylem "tyhle dve cisla sectes, vydelis dvema a mas
> JD> vysledek" ... "ale proc to tak je a co mi to vubec vyjde" ... "to ja
> JD> nevim ale podle skript to tak je a mame to tak i v sesite". Smysl
> JD> takoveho uceni je ...
>
> To je ale chyba prednasejicich. Existuji lide, kteri i kdyz budou mit
> prednasku v patek v 18:00, tak budou mit narvano. Bohuzel jsou asi tak
> 2 v republice :-(((
>
> Tomas
Daląí informace o konferenci Hw-list