programovani attiny2313 pod linuxem

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Sobota Květen 28 00:17:34 CEST 2005

Ono je dost tazke radit, ten dotaz si v podstate odpoveda sam, ja by som len
zhrnul par zakladnych veci:

1.) Pokial mate program skompilovany pre urcity cip, tak musite pouzit tento
cip, pretoze pri kompilacii sa pouzivaju fyzicke adresy MCU, ktore nie su
uplne prenositelne

2.) pozeral som do mojho WinAVR (takisto GCC) a skutocne priama podpora pre
kompilaciu do ATTiny2313 tam nie je, ale je pravda, ze iotn2313.h tu
existuje. Teda skuste tento subor includovat priamo do vaseho kodu.

3.) Dlzka privodneho kablu 2m moze skutocne byt nepriazniva, rozhodne ju
musite skratit

4.) Skuste otocit LED tak, aby ste ju budili log. 0, nie jednotkou. MCU je
tvrdsi v log.0 (i ked podla charakteristik len o malicko)

5.) Pri programovani nastavte programatoru ten chip, ktory tam fyzicky mate,
pertoze sa moze lisit programovaci protokol a teda nemusite naprogramovat
nic. V tomto pripade nemusi platit, ze podobne cipy sa aj rovnako
programuju.

6.) Na RESET MCU pripojte aspon RCclanok ( Z 5V rezistor 10K na RESET pin,
proti zemi z resetu elektrolyt 10u ), aby sa MCU zresetovalo , popriapade
malo definovanu uroven ked odpojite programator.

Ja osobne pouzivam GCC pod WIN, takze konkretne linuxacky Vam neporadim, ale
ked dodrzite vyssie popisane zasady chybu nespravite.

S pozdravom Ondrej Pribula