Frekvencni menic

AZE aze@seznam.cz
Pátek Květen 27 12:20:29 CEST 2005

Topný faktor a vůbec provozní podmínky kompresoru jsou závislé na teplotě
konenzace chladiva. Ta je blízká teplotě výstupní vody, ale klesá s teplotou
vratné vody. Dá se zjistit jen pomocí manometru připojeného na výtlak
kompresoru. Manometry mají stupnice v barech a ve stupních C kondenzačních
teplot pro dané chladivo.
Když vezmeme případ výstup +50°C a vratná voda bude mít 10°C, bude to
fungovat docela dobře. Pokud ale bude vratná voda +45°C, bude i příkon
kompresoru vyšší a v tomto případě bych volil chladivo pro vyšší kondenzační
teploty (R12, RS24, R134a).
AZE

To je jasne. Ale jak je tedy pro TC vhodny rezim, kdy zpatecka sice bude
nizka, ale malym prutokem vyzenu topnou ze tech 30st. zpatecky treba na
tech maximalnich 55 - tedy teplotni spad treba 25st.? Mel jsem vzdycky
za to, ze takovy teplotni rozdil uz je moc, ze by to melo byt tak asi
10st. - ale co potom tech (napr.) 25? A kdyz to prezenu do extremu a mel
bych odnekud zpatecku treba 10st. a velmi malym prutokem bych vyrobil
topnou reknem 50, stale je to pouzitelne? Selsky rozum mi rika ze to asi
moc koser nebude, ale zduvodnit to nedokazu.

Lukas Grepl