Domaci automatizace

Marek Pavlu marekpavlu@mybox.cz
Čtvrtek Květen 26 17:02:28 CEST 2005

Zdravim,

Neco preci jen mam. Domaci automatizace ma pro mne zasadni vyznam, pokud
nekde neco uspori a zvysi uzitnou hodnotu domu:). To vsak ale taky znamena,
ze jeji cinnost musi byt i ekonomicka a mit nejakou navratnost!
Dival jste se dnes na ceny el.energie? Ja teda zrovna jo a moc me ten narust
v podstate kazdym rokem neuspokojuje? Takze od DA v prve rade pozaduji, aby
jeji provoz byl energeticky nenarocny, dusledky pro mne jsou, ze se zabyvam
jen takovymi procesory, ktere toho moc nespapkaji:).
Z tohoto pohledu je klasicke PC dosti nenazrane a stejne vykonove dosti
presmahnute. Druha vec je, ze za deset let nejspis nevyhrabete v kde kterem
bazaru 386-ku nebo obdobu, budete tam muset dat stejne vykonnejsi
verzi(casem). S mirou spotreby rostou i potize, jak zalohovat pri vypadku
site, navic stara PC tak nejak moc neumi PowerDown, jak je tomu dnes a sejne
i tak to jeste zere a blby:((.
Pritom, co je primarnim systemem v zime a pri vypadku site?
Na svetla, bezpecnostni system a jine srandicky s prominutim se*u.
Hlavni je pro mne to, aby plynovy kotel zapl, cerpadlo se roztocilo a
ventyly se otevrely na max:)). V opacnem pripade, pokud nikdo neni doma, tak
je to katastrofa:(((.

Za tohoto stavu bych nerad napajel jeste celyho kompa:(.

Mimochodem, neni to zrovna reseni praktickeho problemu,
o nemz jste psali, ze to neresim:)). Druha vec je, ze novejsi procesory
spise budou umet nizsi energie(PowerDown mody atd), nez ty stare, takze
mozna se pletu a do budoucna nahradite tu 386ku nejakym vykonnejsim s mensi
spotrebou:).

Pro mne je proste to PC neprijatelne pro system, ktery by mel pracovat
x-let, ktery po tuto dobu musi neco papat a ktery jako clek je znacne
poruchovou soucasti(HDD,zdroje,bouchajici kondiky atd)...

PC mam pro mne neocenitelnou vlastnost v oblasti udrzby site, zavadeni zmen
v siti, logovani dat atd, ale ne jako primy akter! Kdyz dam do kupy
decentralizovany system s moduly pro inteligenci topeni, osvetleni,
zabezpeceni, tak ocekavam, ze k chybe dojde jen kvuli tomu, ze do toho nekdo
kopne, prasti kladivem, nebo do modulu vrazi vyssi napeti. Urcite to nebude
proto, ze umrel HDD nebo ze zdroj stoji za starou belu(zdroje PC).
A prave tohle o PC NEMUZU S DOSTATECNOU JISTOTOU RICI:(((.

S pozdravem,
		Marek Pavlu