Cim nahradit?

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Středa Květen 25 14:04:45 CEST 2005

Dne středa, 25. května 2005 11:51 "aze" <azehw@volny.cz> napsal(a):
> Byl to zřejmě "odpad" ruské kosmicko-vojenské technologie, všemuodolné
> nezničitelné tranzistory. To bylo zřejmě tím zhutněným germaniem :-))
> Jejich výkonoví následníci, například KT808A a podobně, byly také výkovky,
> ale v přírubovém provedení :-))
> AZE

No dělal jsem děckám nějaké blikátko, dal jsem tam nějaké ruské vf tranzistory
co měly větší betu (tuším 20 :-D ), ale proud nic moc (Ic 6mA max), do ledek
to dává 30mA (Ib taky velmi mnoho překročen), funguje dodnes. Kvůli malé betě
to má i jiné zajímavé dětmi žádoucí vlastnosti.

Taky metronom (tam jsou zase krátké "pecky" stovky mA) s nějakým takovým
žádnoproudovým ruským tranzistorem klepe dodnes (a klepe asi ještě půl minuty
po vypnutí).

Mám 2 různé srovnávací katalogy (slovenské růžové skripta z r. 79 a
tmavožlutou vázanou knihu SNTL z r. 80, obě jsou úplně jiné - autoři
neopisovali). Za sponzoring digi foťákem jím obě nafotím a dám na web jako
pdf ;-)

--

                        Jaroslav Lukesh