Domaci automatizace

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Středa Květen 25 11:01:49 CEST 2005

>1. Tlacitka by stacilo pripojit pres RC. Co vas vede k pouziti R1?
R1 je urcite soucastka zbytna, jedine co dela je ze snizuje I tlacitkem pri
jeho stisku, vzhledem k max velikosti I z hradla a C neni az tak nutny.

>2. Detekce pruchodu nulou by se mala brat na pred L2 a pred pojistkou. Ne?
 Ano

>3. Nesla by LED Green dat do serie s Led v optoclenu? + Nejsem priznivcem
vasi detekce pruchodu nulou.  Pouzil bych optoclen pripojeny na 230V a
zapinany jen kdyz je potreba detekovat pruchod.
Nejak mi unika to jak by jste optoclen zapinla jen kdyz je potreba ?
Optocleny na 230V jsou docela problematicka vec a to z hlediska spotreby,
rekneme, ze I diodou optoclenu je 2mA a to pri 230*1.4*0.002=0,644W coz mi
pripada docela dost na takovou drobnost jako detekce pruchodu 0. To me
reseni ma spotrebu o mnoho radu nizsi. Pokud budeme trvat na galvanickem
oddeleni doporucuji trafo at uz to nejmensi koupene nebo staci jadro z
tlumivky s par zavity, kterym se prostrci privodni vodic L.

>4. Nekolikrat se tady mluvilo o moznosti zhasnout/rozsvitit i kdyz se DA
zblazni. Maly prepinac pred optoclenem sviti/nesviti/DA?
Muze byt,ale pokud je sw pro modul napsan tak, ze je schopen samostatne
prace tzn, ze i bez nejakeho CMS dokaze po stisku tl. 1 rosvitit je takove
tlacitko veci zbytecnou a uplatnilo by se pouze pri poruse samotneho modulu
a zde je stejne nutne provest jeho vymenu (opravu).

>6. Bylo by hezke, kdyby na desce byly 3 sroubkovy konektory na kazde svetlo
a jeden na pripojeni 230V
Vidim to tak, ze modul prijde do nejake WEB krabicky (asi WEB B6 ) viz
katalog GME pro pripojeni dratu pouziji nejake ARK svorky z jedne strany
privod napajeni + komunikacni sbernice + 8x tlacitko +2x zem pro tlacitka. Z
druhe strany prijde svorka pro L,N,PE privod a 8xL k ovladanym svetlum.

MK2