faze x zem x nulak

Dee Jay mrdeejay@seznam.cz
Úterý Květen 24 23:33:51 CEST 2005

no rekneme jednoduse zem je ochranný pól soustavy (PE) - tedy tudy teče
poruchový proud,pokud se nekde prorazí izolace a dostane se napětí fáze na
kostru proteče (pokud je vše jak má být ) tudy proud který vybaví ve
stanoveném čase nějaký ochranný prvek. Jde o to aby na neživé vodivé části
nevzniklo nebezpečné dotykové napětí.

kdežto nulovací vodič je pracovní  - nulák (N)

jasně oba vodiče vychází ze stejného místa tj. uzeměného uzlu trafa,obvykle
jako PEN a ten se pak na příhodném místě rozděluje na PE a N

tohle všechno platí pro soustavu TN-C(-S )

- proč Vám to nafackovalo když jste se držel PC ? no nejspíš proto že je
rozdíl potenciálů mezi topením a PE(N) v zásuvce. Nejspíš asi máte zásuvky
jen dvouvodičově tudíž ochranný vodič je zároveň pracovní a při zatížení
obvodu  vznikne rozdíl napětí mezi zásuvkou a uzeměným topením
- co má zem společného s jednočipem fakt nechápu ....

to je velice stručně - k tomu všemu je spousta dalších věcí ale pro
pochopení by to mělo stačit
a pokud ne namalujte si to :o)

DJ

BTW: ted se jiste najde spousta lidí co bude "upresnovat"