OT: Obili hladovejicim (was RE: Domaciautomatizacevytapeni)

AZE aze@seznam.cz
Neděle Květen 22 14:56:32 CEST 2005

S temi okny a izolacemi mate pravdu, ale toto reseni neni vzdy pruchodne z
ruznych duvodu. Ta klimatizacni jednotka je velmi rychle reseni a urcite si
ji neporidi vsichni. Nehlede na to, ze pojem "chladici prikon" je nesmysl.
Mate-li na mysli chladici vykon 5kW, pak prikon motoru jednotky neni 5, ale
cca 1,5kW.
AZE

----- Original Message -----
From: "Pavel Novotny" <novotny.pp@atlas.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@hw.cz>
Sent: Sunday, May 22, 2005 2:44 PM
Subject: RE: Re[3]: OT: Obili hladovejicim (was RE:
Domaciautomatizacevytapeni)

1. Kde bydlite neni obecne znama informace :-)
2. Opak je pravdou, panelak je ukazkovy pripad toho jak vypada "spravne"
(systemove) a "nespravne" (klimatizacni) reseni problemu

Variant a)
- tepelne zaizovovat celou stavbu vcetne stresni konstrukce (8cm polystyrenu
zvysi tepelny odpor konstrukce o 2 m2K/W) coz u panelaku muze predstavovat
rocni usporu 100-200 Kc na m2 obvodoveho zdiva v dobe vytapeni a radove
snizeni pruniku tepla do budovy v letnich mesicich
- vyhodit stavajici okna a nahradit je kvalitnimy okny s termoizolacnim
sklem (na jihu s vrstnou stopsol) pri pouziti skla s k=1.1 bude proti starym
panelakovym oknum rocni uspora na ztratach prunikem skrze sklo 150 Kc/rok/m2
a ztraty netestnosti tj. tim jak okolo tech starych oken fouka dalsich x
tisic Kc/rok. V lete se prunik tepla do stavby v dusledku prosluneni snizi
tak na 10%.

Varianta b)
- poridite si klimatizaci s chladicim prikonem rekneme 5kW a vasi sousedi
udelaji to same rekneme 8 pater 3 partaje na patre tj 24 x 5 =120kW
instalovaneho chladiciho prikonu ve vchode a schvalne co udela panelakova
elektroinstalace az to pri nejakych tech nedelnich vedrech vsichni zapnou
... :-).

Tak ktera varianta vam pripada jako lepsi, nemluvym o schudnejsi a snaze
prosaditelne, ale o systemovem reseni z pohledu pristich 10-15 let :-).