Klimatizace (bylo: OT: Obili hladovejicim (was RE: Domaci automatizace vytapeni)

Petr Simek psimek@jcu.cz
Sobota Květen 21 19:35:08 CEST 2005

On Sat, 21 May 2005, Honza wrote:

> Prosim Vas lidi, nechte uz ty politiky, mam ji pokrk z TV a jeste tady....
> Radsi mi poradte, jakou mam koupit klimatizaci!

Loni jsem koupil ETA a kupodivu porad funguje i po zime :-)

> Vim , ze se to tu uz probiralo, ale ne konkretni modely.
> Zacinaj vedra a chtel bych neco do bytu ( jedna mistnost)
> Mate nekdo zkusenosti? V makru a obchodakach je toho dost, na co se mam
> zamerit?

Ja vybiral podle hlucnosti vnitrni jednotky (chci v te mistnosti koukat
na TV) a taky podle ceny.

> A co treba tu kombinovanou - kde jsou oba vymeniky pohromade a ven je
> jen roura s teplym vzduchem....

Nah*vno. Musite zajistit odfuk tepleho vzduchu (vetsinou resi poodevrenym
oknem) a odvod kondenzatu (vetsinou resi pravidelnym vylevanim)

> Taky me zajima moznost reverzace v zime. ( topeni)

Ta ETA ho ma a funguje. Podle manulalu cca do 7stC na nulou.

Ponekud neprijemne je, ze pri dnesnich cenach okolo 7kKc za 2kW Vas jeji
profesionalni montaz prijde na dalsich 7kKc (podle slozitosti). I kdyz
si toho hodne muzete udelat/pripravit sam, pro zaverecne napusteni
potrebujete olejovou vyvevu a redukci s ventilkem. To obvykle nebyva
bezna vybava domacnosti - musite sehnat nekoho kdo se zivi klimatizacema
a ma cajk a udela Vam to...  I kdyz uz jsem nekde videl i sestavu
s ventilama na hadicich, hadice byly vakuovane, takze se namontovaly
mechaniky, nasroubovaly hadice, povolilo se celkem 8 ventilu na
mechanikach a hadicich a bylo hotovo. Zadna vyveva...