OT: Obili hladovejicim (was RE: Domaci automatizace vytapeni)

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Sobota Květen 21 17:34:40 CEST 2005

    Proc??? Tak ja vam napisu proc, nemam sice tyhle plky ktery nemaji s
tematem konference nic spolecneho rad, ale tohle me fakt zveda ze zidle!

   Vy si myslite ze je spravne, ze v dnesnim svete sou penize nejvyssi
hodnota, sou dokonce vic nez lidsky zivot? Ze to tak neni? Ale je! Jak
jinak by mohly vzniknout uvahy typu:

"No, tak vseobecne je problem v tom, ze Africani jsou pro nasi
"moderni" ekonomiku obtizne pouzitelni. Jako spotrebitele vydobytku jsou
moc chudi, jako levna pracovni sila moc lini, takze se tise ceka az jich
polovina umre hlady a druha polovina na AIDS a nam spadne do klina
Afrika jako zdroj nerostneho bohatstvi a turisticka oblast bez toho, ze
by mistni obyvatelsvo delalo problemy."

   Prece nikdo nemuze za to ze se narodil v Africe, nebo nejake jine
chude zemi! Jenom kvuli tomu, ze sme meli stesti a narodili se v
relativne "bohate" (oproti africe) zemi, tak mame pravo takhle pohrdave
rozhodovat o jejich zivote? Jinak receno - protoze mame penize, tak
muzeme rozhodnout, co se stane s temi co je nemaji? Nebo jeste jinak -
protoze "jako spotrebitele vydobytku jsou moc chudi" - neboli protoze z
nich nemame zadny zisk - tak nemaji pravo na dustojny zivot? A co je to
za vetu "jako levna pracovni sila moc lini"??? Proc by sakra museli
pracovat jako levna pracovni sila? To ze je na tom jejich zeme tak blbe
ze nema na poradny skolstvi neni prece duvod aby museli pracovat jako
levna prac. sila. Vy sami by ste chtel pracovat jako levna pracovni
sila? Prirovnani African = lenoch je asi tak pravdive jako Cech =
zlodej. Kam se ten dnesni svet riti, sou to v prvni rade LIDE tak by se
taky o nich melo tak mluvit a misto toho aby sme je odsoudili, tak by
sme se meli snazit jim pomoct a ne cekat "az jich polovina umre hlady a
druha polovina na AIDS a nam spadne do klina Afrika jako zdroj
nerostneho bohatstvi a turisticka oblast bez toho, ze by mistni
obyvatelsvo delalo problemy"!!!

   Mame nadbytek potravin, takze je radeji vyhodime misto toho, aby jsme
je venovali tem, kteri jsou hladovi. Opravdu hezky priklad toho, jak si
vazime toho co nam priroda dava. O tom jak se k ni za to chovame radsi
nebudu zacinat, snad jen veta "penize jsou prece az na prvnim miste". O
lidech, kteri maji tolik penez, ze je nestihnou do konce zivota ani
utratit (treba Bill Gates) asi taky nema slysl psat, protoze prave
temhle je osud nejakych africanu naprosto ukradeny - nekouka z nej totiz
zadny zisk.

Nakonec musim napsat ze NEJSEM, NIKDY JSEM NEBYL A DOUFAM ZE ANI NEBUDU
clenem jakekoliv sekty, hnuti, vyznavacem nabozenstvi a podobne. Vse co
sem napsal je JEN MUJ OSOBNI NAZOR. Nikomu ho nevnucuji a kdokoliv ma
pravo s nim nesouhlasit.

JDrozd