Domaci automatizace

Marek Pavlu marekpavlu@mybox.cz
Středa Květen 18 23:04:46 CEST 2005

Zdravim,

Nevim, jestli to je usmevne, nebo k trhani si vlasu z hlavy:).
Copak tu nekdo tvrdil, ze chce z domaci automatizace udelat HAL 9000????
A muzete mi rict, co je na reseni s RTOS tak spatne? Ruzne OS se objevuji uz
od dob prvnich pocitacu. Dnes resi i docela casove a vypocetne narocne veci.
A opet je to o tom, ze dostanete univerzalni rozhrani, sadu zakladnich
funkci a ovladacu jednotlivych periferii a na nich stavite bez ohledu na to,
jestli to prave bezi na ARMu nebo na Atmega128. A ted mi reknete, co je
horsi z pohledu vykonnosti, ten RTOS nebo system postaveny na interpetru?
Mozna to chce na chvilku odhlednout od bedny, kterou mate pred sebou a
zjistite, ze neni jen jeden druh OS:).
Zkuste si to a uz nebudete chtit delat bez nejakeho RTOS, pokud k tomu
nebudou vazne duvody. A proc by se Vam to melo zalibit? No to je docela
jednoduche, zjistite, ze Vam to SETRI CAS,  nemusite dokola psat to same a
navic u ziveho projektu se postupem casu vychytavaji ruzne mouchy a nebo
optimalizuje jadro OS.

Ale ja Vam nebranim, at si to udelate po svem. Dejte si tam klidne procesor,
ktery to bude stihat s jazykem na veste. Pouzijte interpetovany jazyk, aby
to jeste vice bicovalo kremik. Vsak za deset let provozu Vas napadne
mnohokrat, ze by to mohlo umet jeste to, ci ono. Vzpomente si na mne, az to
budete presekavat nebo vymyslet novy modul:). Ona takova mensi rezerva u
systemu, ktery ma pracovat docela dost dlouho neni spatnou investici...

S pozdravem,
		Marek Pavlu