Re: Zdvojovac v mikrovlnkach - vykon

martin2222@seznam.cz martin2222@seznam.cz
Pondělí Květen 16 22:15:58 CEST 2005

> Nejak jsem nikde nevycetl, proc ma magnetotron zrovna 4000V, proc ne treba
> 2800V ?
Tak nejak vseobecne se prahove napeti magnetronu udava mezi 3.5-4kV. Posunem
na 2.8kV by se to zlepsilo, ale nikoliv vyrazne 320W => 390W (za predpokladu
"idealni ZD"). Pricemz 2.8kV je idealni napeti, pak jiz vykon opet klesa.

> Pokud se nebude magnetotron chovat jako idealni ZD (coz urcite neni), neda
> se to takto zjednodusit, naboj na kondu je integral proudu (nebo rozdil
> napeti), nezavisle na prubehu nabijeciho proudu. Prikon magnetotornu je ale
> integral soucinu u * i, ktery zalezi na prubehu proudu, ten urcite nebude
> obdelnikovy, cim uzsi uhel otevreni, tim vetsi vykon na odporovem charakteru
> zateze.
> Danhard
Tak jste me tedy presvedcili,ze jsem to s tim zjednodusenim asi opravdu
prehnal ...

---------

> Ja si hlavne myslim, ze jednak od konkretniho magnetronu neznate hodnoty
> (hlavne velikost onoho "Zenerova" napeti), cili nevite, zda mu bude az
> tak vadit pokles napeti na C v pulperiode site
Ten kond.tam neni coby vyhlazovaci(integracni),ale coby derivacni=>napeti
v druhe pulperiode "klesne" az nad nulu.
> a jednak pujde vcelku o
> natolik mnohaparametrovou a nelinearni zalezitost, ze proste pri tech
> uvahach asi nemuzete zavadet puvodne popsana zjednodusovani...
No dobre, presvedcili jste me.
> Jinak bych ale stejne chtel mit Vase starosti.
Obcas je potreba se venovat i necemu nevaznemu. :)

---------

> Tak to by me taky zajimalo, jak puvodni tazatel prisel na charakteristiku
> magnetronu podobnou ZD. Pokud vim, tak je magnetron konstrukci klasicka
> elektronkova dioda v silnem magnetickem poli se specialne komurkove
> tvarovanou anodou. Tim, ze jsou elektrony staceny v mag. poli kolem komurek
> anody se vyrabi VF oscilace. Z toho bych usuzoval na prubeh jako u diody,
> s tim, ze bude mit velkou "ztratu" diky vyzarenemu vykonu na VF, takze se
> bude chovat jako spotrebic se seriovou diodou.
> JK
Trochu je to popsano zde: http://physics.mff.cuni.cz/to.en/vyuka/zfp/txt_413.pdf
- elektrony uvolnene z katody by v magnetickem poli opsaly kruh (jehoz polomer
nezavisi na rychlosti=energii elektronu, naopak zavisi na magneticke indukci B)
a vratily se na katodu. Cim vetsi je napeti mezi anodou a katodou, tim budou
elektrony vice pritahovany k anode, tim budou mit drahy vetsi "polomery" a od
urciteho prahoveho napeti se dotknou anody. V ten okamzik zacne protekat proud.
Ale pro vypocet vykonu je to opravdu asi prilis velke zjednoduseni.

Diky za odpovedi.
                  Martin
http://www.seznam.cz - e-mailová schránka 2000 MB