Domaci automatizace vytapeni

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Květen 16 15:27:11 CEST 2005

To vubec ne, vzhledem k tomu, ze para je primarnim zdrojem tepla snad jen na
Islandu, je celkem jedno cim budete topit, uvaha byla spise o tom zda je
ekologicke vkladat do retezce, fosilni palivo -> teplo neco tak nedokonaleho
jako je parogenerator a zda neni retezec fosilni palivo -> teplo lepsi nez
fosilni palivo -> elektrarna -> TC -> teplo.

> pelety a podobne , osobne se mi docela libi topeni obilim , jednak ho
> je spousta, druhak si ho muzete zasadit za domem , pokud mate pole, a
> stat vam jeste prispeje :-)

> Spica, tak tohle je vyplod na urovni Jihoceske matky Duhove :-)))))))))

To snad ne.

1. Mozna to je novinka, ale cely "vyspely" svet t. predevsim  EU a USA trpi
absolutnim prebytem potravim a tak nejak nevi co s nimi, uvaha dat je
hladovejicim je sice hezka, ale dost naivni, vite kolik by stala doprava x
milionu tun obili do takove Afriky , z hlediska ekoligie je doprava
znecistovatelem cislo 1. Proc nebrojite proti bio nafte a proti lihu to neni
nic jineho nez energeticke vyuziti zemedelskych plodin a to je to same jako
spalovani obili ( je celekem jedno co zasejete ) :-).
2. Nepripada vam divne, ze vetsina "hladovejicich" pochazi z oblasti kde by
se zemedelstvi mohlo darit mnohem lepe nez u nas , tak proc hladovi ?
  - odpovim za vas, protoze nam (bohatym belochum ze severu ) to vyhovuje a
moc nas to netrapi a to minimalne ze dvou duvodu
 a) lokalni valky jsou pro nas solidnim odbytistem zbrani ( CR je (byla)
pomerne solidni zbrojovka sveta )
 b) neorganizovany treti svet je dobrou a levnou zasobarnou primarnich
surovin, drevo nerosty atd.
 c) co by se asi stalo s cenami ropy a globalnim klimatem, kdyby i lide v
tretim svete zacali jezdit autem a mit doma lednicku, pracku atd. ?

Dnes ze me koukam padaji same filozoficke uvahy, ale snad alespon nekdo
pochopil, ze tim, ze bude topit obilim, ktere mu vyrostlo za chlupou nezemre
hladem o x lidi vice ba prave naopak z globalniho hlediska jich zemre neme
nez kdyz bude topit fosilnimi paliv a obili odveze do Afriky. Jen tak
mimochodem v CR je tolik obili ze uz ho nemame ani kde skladovat a vozime ho
do skladu v holansku a to se kvapem blizi dalsi sklizen :-).

Jak uz tu nekdo rekl cele to je o ontropii systemu. Clovek ma vyuzivat
predevsim ty zdroje  ke kterym je schopen dojit a ne spalovat plyn z ruska ,
psat na drevo z brazilie a TV sedovat americkou spravedlivou valku v iraku.

P.S. To obili , kterym se topi neni vhodne k potravinarskemu vyuziti.