Domaci automatizace vytapeni

AZE aze@seznam.cz
Pondělí Květen 16 13:11:42 CEST 2005

Jeste neni patek, ale pokuste se nam priblizit vetu "Z hlediska ekologie je
TC antiekologicke zarizeni" :-)))
AZE

----- Original Message -----
From: "Pavel Novotný" <novotny.pp@atlas.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@hw.cz>
Sent: Monday, May 16, 2005 12:53 PM
Subject: RE: Domaci automatizace vytapeni

Vyplati nebo nevyplati se slunecni kolektor ?
To prijde na to:
- kolik stoji jeho porizeni
- kolik stoji porizeni s tim souvisejiciho vybaveni
- kolik stoji jeho provoz
- jak je struktura TUV v objektu
- jaka je zivotnost kolektoru

Tolik na strane nakladu

Strana zisku je energie ziskana z kolektoru a zde teoreticky v CR dopada na
1m2 plochy pod uhlem 30stupnu
1. 18.3kWh m-2
2. 40.0
3. 83.7
4. 107.6
5. 153.6
6. 161.7
7. 159.5
8. 133.4
9. 96.5
10. 48.9
11. 17.7
12. 10.2
Celkem 1031 kWh m-2

Ucinnost kolektoru se v zavislosti na konstrukci a hlavne rocnim obdobi
pohybuje nekde mezi 10-15% v zime a vice nez 80% v lete.
Budme optimiste a predpokladejme ucinnost 70% tj. 1031*0.7 = 721kWh m-2. Pri
cene 1Kc/kW tepelne energie ziskame rocene z m2 kolektoru cca 700Kc. Zda se
slunecni kolektor vyplati nebo ne necham na vas :-).
Osobne me fascinuji slunecni kolektory pro ohrev TUV instalovane do skol,
kde jsou v dobe nejvyssiho vykonu kolektoru prazdniny.

Tepelne cerpadlo necham AZ, ale i zde velmi zalezi na cene za kterou TC
poridite. Z hlediska ekologie je TC antiekologicke zarizeni, asi proto je
podporovano MZP :-).