Domaci automatizace

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Neděle Květen 15 20:51:22 CEST 2005

> Proc demagogie?
> - zatim mne nikdo nepresvedil, ze stejnou vec v ASM udela jeden programator,
> ktery umi stejne dobre C i ASM, rychleji...
> - poznamka nebo spis mensi pre ohledne sqvelosti interpreteru tu zaznala
> - nebo je bezne dostat s ASM i knihovny funkci?

> Sice priznavam, ze jsem ostrouhl pozadavky na vyber jazyka jen podle
> optimalizace na rychlost, ale vzhledem ke zdejsim dlouhodobym valkam na toto
> tema to neni zas tak nepochopitelne:).

> Nejak jsem tam tu demagogii nenasel:))).

Vzdycky kdyz ctu neco o volbe programovaciho jazyka tak me prekvapi,
kolik durazu se klade na rychlost a technickou stranku optimalizace
prekladu. Jenze praxe, tim myslim pomer naklady na vyvoj / zisk z
prodeje, naznacuje, ze jedine co je zajimave je to jak dana kombinace
jazyka a vyvojoveho prostredi dokaze podporit programatora v tom aby
nedelal chyby. Kdybych si opravdu mohl vybrat, tak osobne sahnu po
nejakem jazyku kategorie Ada (i kdyz asi ne po Ade samotne). Ztratim
tim sice - mozna - padesat procent na vykonu, ale zase to budu mit
rychle a ciste hotove. Navic pokud 50 procent vykonu rozhoduje o
pouzitelnosti nebo nepouzitelnosti aplikace tak to je signal, ze je
poddimenzovany procesor. Takovahle prace blizko hranice prijatelnosti
se da akceptovat jen u veci delanych v obrovskych seriich kde se
nakumuluje vliv ceny procesoru, ne u zakazkovych veci.

Ales Prochaska