Domaci automatizace

Jirka zaloha@volny.cz
Neděle Květen 15 16:25:01 CEST 2005

Pavel Novotny napsal(a):
> Tak jsem se prave prokousal horou prispevku na tema domaci automatizace a me
> dojmy jsou zhruba nasledujici: zmatek v pojmech a dojmech, rada
> nepochopenych vtipu a skodlivost mikrovlnnych trub (to mi zatajili, v cem je
> fyzikalni stouchani do molekul potravin, zpravidla velkych molekul vody
> skodlive ?).

Jen ocituji, co jsem cetl jinde a usetrilo mi to vlastni formulaci:

"V 50. letech se take tvrdilo, ze DDT je zcela neskodne a v polovine 70.
let bylo zakazano. Kdyz se ohlednete za tim, o cem dnes vime, ze je
nezdrave, vzdy zjistite, ze nez se definitivne a s konecnou platnosti
prokazala skodlivost, pokazde se nasla spousta odborniku, kteri byli
velkymi obhajci tehdy nove moderni technologie. Problem je, ze ne
vsechny skodlive vlivy se daji soudobou technikou prokazat a casto se
naplno projevi az po desetiletich.
Myslim, ze bychom se z historie meli poucit a nebrat jakakoli varovani
na lehkou vahu."

Jen bych mozna zamenil slovo "odborniku" za "technokratickych omezencu",
  naivnich jedincu vyznavajicich a vericich v "svetlou
robotickou/pristrojovou/pocitacovou /janevimjakou budoucnost" atd.
Materialu o zkoumani vlivu mikrovln na potraviny a souvisejicich
vysledku se da na netu najit prehrsel. O lobby vyrobcu netreba doufam
diskutovat (stejne jako u tabaku, alkoholu, mobilu, aut..... a proste
vsude jinde, kde jde o velke penize). Nejde o "spiknuti", nybrz o
(logickou) touhu po zisku, ktera ovsem v takovych pripadech (nelogicky)
nema odpovidajici protivahu.

Jestli to nekdo vezmete ci nevezmete osobne, je vase vec...

--
Jirka