PIC místo HW násobiček

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Sobota Květen 14 19:09:37 CEST 2005

Zdravim,

> Uvažuji o náhradě HW násobičky v elektronickém zařízení. Jde o
> to, že v současné době jsou v jednom zapojení použité dvě HW
> násobičky, které jsou dost drahé. Napadlo mě, že by je bylo dobré
> nahradit PICem. Chtěl bych vědět váš názor. Myslíte, že je to
> dobrý nápad? Trochu vysvětlím požadavky. Je třeba sledovat dva
> analogové vstupy X,Y a podle jejich stavu generovat dva analogové
> výstupy. Není nutná žádná velká rychlost. Jeden výstup by měl mít
> hodnotu Z=X*Y*Konst1 a druhý výstup V=X/Y*Konst2. Přesnost asi 1
> procento. Představuji si dva analogové vstupy PICu, softwarově
> [...]

1) Mate na mysli hardwarovou -- binarni (cislicovou) nasobicku (jako
je napriklad uzasna MH102 :-), nebo analogovou nasobicku?

Pokud se Vam zda ta analogova dostatecne levna, pak bych byl
jednoznacne pro ni. Ale mate tam deleni Y, tak to asi neprojde.

2) Vezmete ctyri operaky a ctyri tranzistory a udelejte z nich 2
logaritmicke a 2 exponencialni zesilovace. Otazka je, jake presnosti
dosahnete, ale nedavno, kdyz jsem meril nejaky tranzistor, vylezla
exponenciala tak nadherna, az se mi tajil dech.

Vyhoda je, ze tim vyresite to nasobeni i deleni najednou. Otazka je
te presnosti. A dalsi otazka je, kolik potrebujete kvadrantu -- tj.
zda jsou X a Y kladne nebo i zaporne.

Hodne zdaru -- a pokud to vyresite (nebo budete resit) analogove,
podelte se o zkusenost!

Zdravi Marek P.