Domaci automatizace

Marek Pavlu marekpavlu@mybox.cz
Pátek Květen 13 12:16:46 CEST 2005

Zdravim,

//
// Mluvi se tady o vice jak 32 zarizenich, mluvi se tady o ovladani svetel a
// vy
// na to chcete jit s tokenem?! To si odporuje.
[M.P.]

Ale vůbec ne, pokud se pouziji subsiti a omezi se tak počet zarizeni na
fyzicke lajne:).

//
// Ja jsem sitovy protokol vymyslel a realizoval takhle. Mluvim v pritomnem
// case, protoze jsem to zadratoval do PICu a do PC.
//
// 1) Vsechny zpravy maji stejnou delku (controlni_bajt, adresa, d0, d1, d2,
// d3, checksum).
// 2) Zpravy jsou dvou typu: prikaz a odpoved.
// 3) Na kazdy prikaz se musi odpovedet (vyjimkou je broadcast).
// 4) Za kazdou zpravou je N bitu ticho, aby i ti kteri neporozumely
// pochopily,
// ze je konec zpravy.
// 5) Pokud byl prikaz, pak po N bitech ticha nasleduje M bitu hajena zona,
// v
// ktere se prijemce ma moznost vyjadrit.
// 6) V okamziku kolize se provadel CSMA/CD. Ted mam LIN, tam to slo. Na
// RS485
// bude jakasi jeho obmena.
// 7) Pokud neprijde odpoved, poslal se prikaz znovu. Po X pokusech toho
// odesilatel nechal.
//
// Z 1) je patrne, ze se jedna o centralizovane rizeni. Samozrejme pridanim
// adresa_odesilatele a adresa_prijemce z toho lze udelat decentralizovane
// reseni.
//
// Vzhledem k charakteru site (po vetsinu casu klid) se domnivam, ze by to
// mohlo fungovat.
//
// Mimochodem priznivcem centralizovaneho rizeni jsem take proto, ze na
// decentralizovany nemam. Proste na to nemam.
[M.P.]

Proc by musel byt nutne drazsi decentralizovany system???
Prece pokud mate na siti vypinac a svetlo, tak tam ten vypinac a svetlo
porad zustanou i v tom decentralizovanem systemu a vůbec nepotrebuji pro
svou zakladni cinnost nejake centrum. CO JE NA TOM DRAZSI.
Vzdyt to hned od první minuty svého provozu setri i energii oproti reseni s
centrem s nejakym PC...

Pokuste se presvdcit tedy pana Waclawka o nutnosti setreni na kazdem nodu,
interpretr tomu nepomuze:).

PS: tohle vypada pomalu na valku dvou nabozenstvi:)))

//
// MK2
//
//