Domaci automatizace

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Květen 13 09:01:28 CEST 2005

> Jenze si také pamatuji na tu uzasnou pomalost

No hry v BASICu boli nesporne pomale, ale potrebujete pri domacej
automatizacii nieco riesit do 20ms?

> a proto když jsem se zminoval
> o nejakem Basicu, tak jsem ihned predpokladal neinterpetovany(kompilovany)
> Basic, tedy prelozeny.

Tak to nie je Basic, to je hybrid. Presnejsie, straca akykolvek zmysel.

Ja som skor myslel interpretovane jazyky vo vseobecnosti. Mozeme sa
rozpravat napr. o FORTHe (z tych 80tych rokov si zaiste pamatate Karela
ci Zofku).

> Taktez si pamatuji na to, ze kolik Basicu, tolik
> ruznych verzi. Ten jazyk snad nikdy nemal mit a nikdy mit nebude nejakou
> ustalenou formu:(((.

No to urcite ano; ale FOR I=1 TO 10: PRINT I: NEXT I funguje vsade a
nemusim sa nad tym vobec zamyslat.
Na druhej strane presne to iste plati o akomkolvek inom jazyku, nech si
hovorite co chcete.

> Takze vzhledem k tomu, ze není Basic jako Basic jsem absolutne proti tomuto
> jazyku. Take musite uvazovat, ze klasicke spectrum melo par desitek kilo
> pameti RAM, 16k(nektere verze vic) pameti EEPROM (*) a Z80 nebo jeji klony byly
> CISC procesory. Vzdyt mely par set instrukci, v podstate na kazdou prkotinu
> jedna instrukce. Kdybych si mel predstavit vhodny interpretr v Microchipu,
> AVRku nebo jinem RISC procesoru, který zvladne matematicke vypocty a mnoho
> dalsiho, tak by Vam asi tech 16kB bylo sakra tesnych...

Pozerali ste sa na tie odkazy co som pripojil???
Hadam nezacneme po piatku flame RISC/CISC... :-o
(*) jedno E mate navyse

> To si tady asi moc dovolit nemuzeme, ze?

Nechapem preco nie. Pamat akehokolvek druhu je dnes vyrazne lacnejsia
nez pred 20 rokmi. Navyse si nepamatam, ze by sme sa zatial bavili o
cenach vobec.

> Takztez temto interpetovanym basicum chybi jedna zakladni vlastnost, ktera
> kompilovanemu jazyku nechybi. Typova kontrola pri prekladu. To je docela
> dosti dulezite, alespon podle mne znamych nazoru na bezpecnost programu:)).

To je nejaka uplne scestna myslienka; typova kontrola sa pochopitelne
nema robit pri preklade (to je presne to co vedie k problemom napr. u C)
ale pri behu, a asi neexistuje interpretovany jazyk co toto neriesi.

Zakladny rozdiel medzi vyssim jazykom a bastardami typu C je, ze pri
pouziti vyssieho jazyka ma jednoducho nezaujimaju prostriedky, ktore
jazyk pouziva (t.j. pamat, rychlost, umiestnenie dat), jednoducho to je
vec jazyka a ja mam za ulohu rozmyslat v abstrakciach. Normalny jazyk
potom jednoducho z principu nepripusti nejake pretecenie poli alebo zlu
konverziu typov.

Cim nechcem povedat, ze BASIC ci iny interpret je absolutne vhodny na
tuto ulohu, len to, ze nevidim pricinu ho apriori odmietat.

Howgh.

wek