Domaci automatizace

Marek Pavlu marekpavlu@mybox.cz
Pátek Květen 13 06:39:24 CEST 2005

Zdravim,

// -----Original Message-----
// From: hw-list-bounces@hw.cz [mailto:hw-list-bounces@hw.cz] On Behalf Of
// Mala Kobyla
// Sent: Thursday, May 12, 2005 11:42 AM
// To: HW-news
// Subject: Re: Domaci automatizace
//
// Mozna si rikam o par do nosu, ale neda mi to:
//
// 1) Snazite se vytvorit zarizeni,  jehoz spolehlivost bude na urovni
// raketoplanu. Je to snaha chvalihodna, lec nepodporena rozpoctem NASA.
[M.P.]

Snad se to netyka i mne sameho, tohle je mi vycitano často, tak bych se nad
sebou musel zamyslet:).

// 2) Pokud nekdo prekopne kabel ve zdi, tak se nesmi divit, ze mu neco
// nebude
// fungovat. Je snad vas dum pripojen ke dvoum elektrarnam a za domem mate
// agregat?
[M.P.]

Konecne rozuman rec.

// 3) Snaha pouzit vsechny myslitelne technologie povede k tomu, ze jedinec
// nebude schopen pochopit co v dome ma a za X let s tim nehne.
[M.P.]

Problem, ale mysite, ze je jedinec nyní schopen si opravit a pochopit vse,
co ma jen v priblblem PC? :).

// 4) Prenaset pres spolecnou sit co se da (padlo tady zvuk, update nodu)
// vede
// ke slozitejsimu protokolu a jeho tezsi implementaci do nodu. Pokud je mi
// znamo, EIB a Xcomfort pouziva pevnou delku telegramu.
[M.P.]

Delka datagramu: O pevne/variabilni  delce datagramu se zatim moc nemluvilo.
Jiste, ze pevna ma sve plus a lip se s tim pracuje a klidne tam muze byt i
pevne delka. Proc ne?

Zvuk: To byla jen zminka do diskuze, není to nutne a nejspis se najde lepsi
zpusob prenosu.

Update: Zas tak slozite to neni. Je to jen o protokolu, aby umoznil jednim
priznakem ve zprave prenos dat, ktera se jen nezpracuji, ale i vypali:).

// 5) Snaha o hledani spolecneho jazyka, spolecnych knihoven a
// prenositelnosti
// na jine platformy na urovni nodu je neudrzitelna cesta.
[M.P.]

Ale ja netvrdil, ze musi byt vsechno 100% prenositelne.
Staci napsat knihovnu sitove vrstvy pro jeden nod v C treba pro X51,
Microchipy, AVRka nebo eZ8 nebo ci si kdo vymysli.
Vhdonou volbou rozhrani (mysleno na urovni jmen a volani funkci sitove
vrstvy) se da psat samotna inteligence modulu. Jde jen o to, ze kdyz si
nekdo prepise sitovou vrstvu na svuj obibeny procesor, tak uz bude mit
jakysi zaklad inteligence, ktera bude spolupracovat prave se sitovou
vrstvou. To, ze bude treba uprav pro konkretni typ rocesoru je jiz jasne,
ale nemmusi clovek zacit na uplne zelene louce, nejaky zaklad tam uz bude
odkud se lze odpichnout a zbytek se dodela.

Pak dalsi odlisnosti, ktere se budou tykat konkretnich nodu na urovni jejich
inteligence se budou akceptovat pokud nebudou narusovat zakladni vlastnosti
sitove vrstvy a jejich funkci. Pokud funkce rozsirim a zdokumentuji, tak kde
je problem?

// 6) Snaha 1 vypinac = 1 nod, 1 svetlo = 1 nod je chvalihodna - je to tak
// krasne systemove. Ale drahe a zbytecne. 8 vypinacu = 1 nod, 8  svetel =1
// nod.
[M.P.]

Ano, je to systemove reseni, je to bytelne reseni a hlavne NEZESLOZITUJE
sitovy protokol. Staci, aby kazdy vypinac umel odeslat povel ZAPNI/VYPNI na
konkretni adresu prirazeneho svetla nebo skupiny svetel a je to.

// 7) Hledate jazyk pro mozek domu. Co hledate? Pouzijte C. Kazdy ho umi a
// kdo
// ho neumi je schopen se ho rychle naucit.
[M.P.]

Moje rec, ja jen cekal, kdo to rekne nahlas o tom Cecku. Jen s tim mozkem
nesouhlasim, ja si predstavuji decentralizovany system.

//
// Delam na tom nekolik mesicu. Take jsem pouzil vsechny technologii, take
// jsem
// navrhl nekolikavrstvy komunikacni model a adaptabilni protokol. Vsechno
// slo
// do kose v okamziku, kdy jsem to zacal realizovat :)
//
[M.P.] Tak zkuste pohledat v kosi a urcite neco dobreho prinesete:).

// Nemuzete se dohodnout, protoze mate kridla a papir snese vsechno.
[M.P.] Ano, papir, no mozna bychom měli rikat elektron-fotonova omacka,
snese opravdu vsechno. Proto je to o diskusi a rozumnych ustupcich:).

// Dabelska
// kombinace: Redbull a hromada papiru. Ale kdo to pak ma realizovat?
//
// Hezky den
//
// MK2
//
//
[M.P.]

S pozdravem,
		Marek pavlu
---
avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 0519-2, 12/05/2005
Testovano: 13.5.2005 5:23:55