Domaci automatizace

Marek Pavlu marekpavlu@mybox.cz
Pátek Květen 13 06:38:44 CEST 2005

Zdravim,

Ja jsem ku konci 80-tych let radil prave na tom Spectru, presneji Didaktik
M/Gama a pak M128, a to nejen při hrani her :))).
Jenze si také pamatuji na tu uzasnou pomalost a proto když jsem se zminoval
o nejakem Basicu, tak jsem ihned predpokladal neinterpetovany(kompilovany)
Basic, tedy prelozeny. Taktez si pamatuji na to, ze kolik Basicu, tolik
ruznych verzi. Ten jazyk snad nikdy nemal mit a nikdy mit nebude nejakou
ustalenou formu:(((.
Takze vzhledem k tomu, ze není Basic jako Basic jsem absolutne proti tomuto
jazyku. Take musite uvazovat, ze klasicke spectrum melo par desitek kilo
pameti RAM, 16k(nektere verze vic) pameti EEPROM a Z80 nebo jeji klony byly
CISC procesory. Vzdyt mely par set instrukci, v podstate na kazdou prkotinu
jedna instrukce. Kdybych si mel predstavit vhodny interpretr v Microchipu,
AVRku nebo jinem RISC procesoru, který zvladne matematicke vypocty a mnoho
dalsiho, tak by Vam asi tech 16kB bylo sakra tesnych...
To si tady asi moc dovolit nemuzeme, ze?

Takztez temto interpetovanym basicum chybi jedna zakladni vlastnost, ktera
kompilovanemu jazyku nechybi. Typova kontrola pri prekladu. To je docela
dosti dulezite, alespon podle mne znamych nazoru na bezpecnost programu:)).

S pozdravem,
		Marek Pavlu